SSAB lanserar ny kundportal under första kvartalet 2018
För att kunna kunders verksamhet i fokus måste man ha en snabb och enkel kommunikation. Efter SSABs framgångsrika pilotprojekt vid SSAB Americas, kommer man nu att att gå vidare med en global, digital plattform som all kunder kommer att kunna använda sig av.
– Om vi säger att vi ger våra kunder en enastående upplevelse, måste vi också tillhandahålla de verktyg som krävs för att uppfylla detta, säger Viktor Strömberg, Vice President Strategy på SSAB.
Målet för den gemensamma kundportalen är att den ska tillhandahålla all relevant information som kunderna behöver. Då den första versionen lanseras kommer kunderna att kunna se lagertillgängligheten och sina materialcertifikat på portalen. Fler funktioner kommer att läggas till successivt under de kommande åren.
– Vi vill på intet sätt förlora den personliga kontakten med våra kunder, det vi vill göra är att ge dem fler möjligheter att finna information och sätt att arbeta på, säger Per Elfgren Head of Market Development SSAB Special Steels.
Kunderna blir allt mer vana vid att använda självbetjäningstjänster. När vi utnyttjar portalens fulla potential, kan vi komma till en punkt där SSAB och kunden diskuterar gemensamma affärer och hur vi tillsammans kan skapa mervärde.